Qui és?

La Síndica de Greuges de Sabadell és, des del maig de 2018, la sabadellenca Eva Abellan Costa. La defensora de la ciutadania de Sabadell va ser nomenada per unanimitat de tots els grups municipals en el ple d’abril de 2018 i va pendre posessió del càrrec el 27 d’abril del mateix any.

Abellan va ser escollida en un segon procés de presentación de candidatures, després que en la primera convocatoria cap dels candidats obtingués recolzament suficient per part dels grups municipals per exercir la funció que, durant 12 anys, ha exercit el Síndic Josep Escartín.

Llicenciada en Sociologia per la UAB i postgraduada en dirección i gestió d’entitats sense ànim de lucre i d’economia social per la Pere Tarrés, Abellan ha desenvolupat la seva trajectòria profesional realitzant diferents tasques entorn l’acció social, la comunicació, el protocol i la consultoria sobre temes ambientals i de responsabilitat social corporativa.

El projecte de mandat que va presentar Abellan i que va obtener els suports necessaris per a ésser desenvolupat, es basa en cinc eixos de treball: convivencia i consciencia ciutadana, entitats socials i col·lectius vulnerables, transparencia i bon govern, sostenibilitat i medi ambient i “construim ciutat”.