El Síndic organitza el cicle de xerrades “…I els Drets Socials?”

Fer una difusió dels Drets Humans descentralitzada i més pròxima, encoratjant i millorant la participació dels ciutadans dels barris de Sabadell és l’objectiu del cicle ‘…i els Drets Humans?’ que el Síndic Municipal de Greuges de Sabadell desenvoluparà aquest mes de maig a diferents espais de la ciutat. La iniciativa començarà el proper dimarts 6 de maig de 2014 al Centre Cívic de Can Puiggener en un acte presidit per Anna Simó, vicepresidenta primera del Parlament de Catalunya, que precedirà la primera de les tres conferències previstes al cicle amb el següent programa:

Dimarts 6 de maig de 2014 (19h)

Centre Cívic de Can Puiggener (plaça Primer de Maig 1)

Inauguració del cicle a càrrec de l’Honorable Sra. Anna Simó, vicepresidenta primera del Parlament de Catalunya; el Sr. Josep Escartín, Síndic Municipal de Greuges de Sabadell; i la Sra. Cristina Moreno, regidora-presidenta del Districte II

• Conferència ‘Els Drets Socials com a alternativa a l’actual situació de crisi’, a càrrec de Jordi Borja, geògraf, professor de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i president de l’Observatori DESC; i el pare Manel, sacerdot creador de la Fundació Pare Manel d’ajuda als marginats. Modera: Xavier Bretones, promotor i consultor social

Dimarts 13 de maig de 2014 (19h)

Biblioteca del Sud (plaça Primer de Maig 1)

• Conferència ‘Renda bàsica. Límits i possibilitats de la proposta a Catalunya’, a càrrec de David Casassas, professor de Sociologia de la Universitat de Barcelona (UAB); i Salvador Obiols, director General de Càritas Diocesana de Terrassa-Sabadell. Modera: Antonio Carballo, vocal de Serveis Socials de la Federació d’Associacions de Veïns de Sabadell (FAV)

Dimarts 20 de maig de 2014  (19h)

Centre Cívic de Can Rull (carrer Sant Isidor 51)

• Conferència ‘Dret a l’habitatge. Més enllà d’un sostre i quatre parets’, a càrrec d’Ada Colau, portaveu de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH). Modera: Rosa Maria Calaf, periodista, excorresponsal de TVE a l’Àsia.

Segons el Síndic, Josep Escartín, “l’actual situació de crisi i desigualtats ha comportat problemes de convivència i de manca de les més bàsiques necessitats per viure en dignitat que han afectat especialment els barris i han provocat desànim, manca d’expectatives i a una paradoxal sensació de soledat col·lectiva”. En aquest sentit, el cicle ‘…i els Drets Social?’ busca “posar de nou al mapa els barris i, molt especialment, les persones que hi resideixen i fer que se sentin de nou membres de la ciutat”. Es tracta, em definitiva, de “contrarestar,  en la mesura del possible, la inèrcia i la comoditat que fan que la gran majoria dels actes culturals, socials, acadèmics i institucionals  es desenvolupin als centres de les ciutats”

El cicle compta amb el suport de l’Observatori dels Drets Econòmics, Socials i Culturals (Observatori DESC), l’Ajuntament de Sabadell i la Diputació de Barcelona. També s’hi han implicat la Federació d’Associacions de Veïns de Sabadell (FAV) i les Associacions de Veïns de Can Puiggegener, Can Puiggener Nord, Espronceda, Campoamor, Les Termes i Can Rull.