Fruit d’aquest acord, la institució sabadellenca donarà suport al programa d’inserció laboral “Esqueix” i acollirà a la seva Oficina una estudiant en pràctiques durant un any
El Síndic Municipal de Greuges de Sabadell, Josep Escartín, i Dolors Pallàs, presidenta d’Andi Down Sabadelll, han formalitzat un conveni de col·laboració mitjançant el qual la institució sabadellenca es compromet a donar suport al programa d’inserció laboral “Esqueix”, que té l’objectiu d’ajudar les persones amb la síndrome de Down i altres discapacitats intel·lectuals a realitzar pràctiques laborals en empreses i a promoure la seva participació en accions de voluntariat.
El Síndic Escartín ha valorat molt positivament el programa “Esqueix”, en tant que afavoreix el nivell d’autoestima social i laboral dels sabadellencs i sabadellenques amb discapacitats intel·lectuals. Els participants en el programa impulsat per Andi Down podran realitzar les pràctiques emmarcades en la seva formació en empreses que acceptin el compromís de col·laborar-hi, amb la possibilitat que un cop finalitzades, i sempre que la valoració del contractant hagi estat positiva, puguin incorporar-se en règim laboral o com a futur candidat en la borsa de treball.
Fruit d’aquest acord, una estudiant del programa “Esqueix” realitzarà les seves pràctiques d’auxiliar administrativa a l’Oficina del Síndic durant un any.
Sabadell, 22 d’octubre de 2012