El Síndic impulsa un nou calendari escolar que recordarà als estudiants sabadellencs els seus drets i deures

La llibertat, la diversitat cultural, l’espai urbà, la pau, la identitat, la salut bàsica, el respecte, la vida, la no discriminació, la intimitat, la no agressió o l’educació. Aquests són alguns dels temes que el Síndic municipal de Greuges de Sabadell, Josep Escartín, tractarà enguany a la 8a edició del programa d’Educació en Valors, que porta a terme als centres educatius de la ciutat.

Aquest any s’ha editat un calendari que fa un repàs d’aquells temes d’interès per als joves i els recorda els seus drets i deures. “Ens hem volgut posar en la pell dels joves i volem lluitar contra la vulneració dels seus drets més bàsics”, recorda el Síndic.

Un dels drets que més desconeixement i vulneració genera en l’entorn juvenil és el dret a la protecció de la vida privada. En aquest sentit, el calendari explica que tothom té dret a no ser objecte d’intromissions en la vida privada, el domicili o la correspondència. I recorda també el deure de respectar la privacitat dels companys i companyes en entorns freqüents pels joves, com ara el telèfon mòbil o les xarxes socials.

Aquest calendari, que ha estat editat conjuntament per la Síndica de Terrassa i el Síndic de Sant Cugat, es repartirà a tots els centres educatius de la ciutat en el marc del programa d’Educació en Valors, que s’inicia aquest mes d’octubre. L’objectiu és que estigui present a totes les aules escolars.

El curs passat, 2012-13, un total de 1.050 estudiants de la nostra ciutat van participar en el programa educatiu del Síndic Municipal.